mittbakeri

Alla inlägg den 1 oktober 2016

Av elin - 1 oktober 2016 15:30

 

1 liter Thaisoppa1 grillad kyckling

100 g glasnudlar

1 dl hackade cashewnötter

1 dl hackad färsk korianderev

½ msk hackad röd chili

Gör så här:

Bena ur kycklingen och skär köttet i bitar. Koka nudlarna enligt anvisning på förpackningen. Värm soppan under omrörning. Blanda ner kyckling och nudlar. Toppa med cashewnötter och koriander och servera genast. Strö ev över hackad chili för mer hetta.


Hittat på Arla

Lunch · Mat · Middag · soppa
Av elin - 1 oktober 2016 09:37

Detta goda recept gjorde jag i går kväll och det blev hur gött som helst. Jag använde mig utav blåbärspulvret. Om man inte har testat det innan så kan jag lova att man känner blåbärssmaken hur bra som helst. Blåbärspulver hittat du i dom lite större butikerna som har lite mer utbud. Missade att ta kort på dom jag gjorde så det fick bli den som va där jag hittade receptet.

 

 

 

Du behöver:

5 dl vispgrädde

2,5 msk blåbärspulver eller lingonpulver

0,5 dl rårörsocker
2-3 gelatinblad, 2 för en lösare eller 3 för en fastare pannacotta

1-2 tsk vaniljpulver
1 tsk vaniljsocker
Rivet skal från en halv ekologisk citron och en tsk citronsaft.

Gör så här:

Lägg gelatinbladen i kallt vatten i 5 min.Koka upp grädden, krama ur gelatinbladen och vispa ner dem och samtliga ingredienser i grädden.Låt stå i 5 min och vispa runt en omgång till så att allt blandar sig.Häll upp i portionsglas, ställ dem svalt och toppa med lite torkat bärpulver. Efter ca 2 timmar i kylen är de klara att avnjutas. Om man vill så kan man lägga lite blåbär/lingon på så blir det lite mer festligt.


Hittat på Kung Markatta


Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards